آدرس اینترنتی گزارش تصویری افتتاحیه نشست تخصصی برگزار شده در اردیبهشت ماه سال جاری (پارک علم و فناوری استان قم)
فیلم نشست تخصصی کاربردها و ظرفیت هوش مصنوعی در توسعه استارتاپ های علوم انسانی

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی، نشست تخصصی کاربردها و ظرفیت های هوش مصنوعی در توسعه استارتاپهای علوم انسانی در تاریخ 2 و 3 اردیبهشت ماه 1404 با مشارکت پارکهای علم و فناوری سراسر کشور در مرکز همایشهای بین المللی غدیر در استان قم برگزار شد.
این نشست تخصصی با سه پنل مجزا با عناوین نقش هوش مصنوعی در تحول آموزشی و توسعه علوم انسانی، بازارهای هدف برای استارتاپهای علوم انسانی مبتنی بر هوش مصنوعی و نقش هوش مصنوعی در تحول و تولید محتوا در صنایع فرهنگی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. در پنل دوم دکتر محسن مطیعی سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی به بحث و بررسی درباره بازارهای هدف برای استارتاپ های علوم انسانی مبتنی بر هوش مصنوعی پرداخت. بازار شامل 3 عنصر خریدار، فروشنده و مورد مبادله است. در علوم انسانی افراد دنبال خدمات هستند و اگر عنصری مالیت نداشته باشد نمیتوان آن را خرید و فروش کرد. در حوزه علوم انسانی چون خدمات و ایدهها قابل لمس نیست، این سوال مطرح میشود که چگونه خدمات و ایدهها به فروش میرسند و بازار شکل خواهد گرفت؟ سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی به این موضوع نیز اشاره کردند که فرصتهای کارآفرینی در بازار به 3 دسته تقسیم شدهاند. تخصیصی، اکتشافی و خلق. شرکت اسنپ یا اوبر و پردازش تصویری حضور و غیاب دانش آموزان که یکی از شرکت های حاضر در این نشست بود، یک فرصت اکتشافی در بازار است. نوآوری در بازارها انواع مختلفی دارد. نوآوری تدریجی یا یکبارگی. تغییراتی که شرکت مرسدس بنز ایجاد کرده است یک نوآوری تدریجی است اما تغییرات و نوآوری هوش مصنوعی در استارتاپ ها یکباره اتفاق میافتد و باعث خلق و ایجاد یک فرصت جدید در بازار میشود.
در پایان سخنرانی، دکتر مطیعی به این موضوع اشاره داشتند که شومپیتر پدر علم کارآفرینی و اقتصاددان مشهور است و او نوآوری را هسته مرکزی شکلگیری بازار میداند و بازار از نظر او به دو صورت شکل میگیرد.
نظر شما :