حضور پارک علم و فناوری دانشگاه علامه‌طباطبائی در نشست دبیران شورای هماهنگی روابط عمومی‌های مناطق ده‌گانه کشور

۰۱ آبان ۱۴۰۲ | ۱۸:۱۴ کد : ۲۳۱۸۴ اخبار روز
تعداد بازدید:۳۴۵
نشست دبیران شورای هماهنگی روابط عمومی‌های مناطق ده‌گانه کشور و مدیران روابط عمومی پارک‌های علم و فناوری کشور با حضور پارک علم و فناوری دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.
حضور پارک علم و فناوری دانشگاه علامه‌طباطبائی در نشست دبیران شورای هماهنگی روابط عمومی‌های مناطق ده‌گانه کشور

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، نشست مسئولان روابط عمومی پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به منظور انتخاب دبیر پارک‌ها با حضور مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی، معاون امور روابط عمومی برگزار شد.

علی شمسی‌پور، مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم در نشست مسئولان روابط عمومی پارک‌های علم و فناوری کشور با تأکید بر نقش رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی گفت: از آنجائیکه رسالت رسانه‌ها در جهت حق‌طلبی و حق‌گویی است و در جهت رفع مشکلات جامعه فعالیت می‌کنند، باید قدرت و ضریب نفوذ آنها را در جامعه و بین افکار عمومی جدی بگیریم و مدیران در تعامل با اصحاب رسانه در جهت تبیین موفقیت‌ها و دستاوردهای امیدبخش تلاش مضاعف کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته در دولت سیزدهم و موفقیت‌های به دست آمده در حوزه علم و فناوری افزود: مسئولان روابط عمومی برای تبیین این فعالیت‌ها و دستاوردها باید با مدیریت صحیح و هوشمندانه بتوانند آنچه که به عنوان موفقیت به دست آمده را اطلاع‌رسانی کنند و احیاناً نقاط ضعف مجموعه را با ارائه مشاوره‌ درست رسانه‌ای، حل کنند.

شمسی‌پور تأکید کرد: نیاز است به دستاوردهای علمی و فناوری کشور توجه ویژه شود. در شرایط کنونی جامعه که مشکلات هم کم نیست، تزریق اخبار امید آفرین و نویدبخش بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌هایی که در بخش‌های علمی، صنعتی، دفاعی، کشاورزی، دارویی، پتروشیمی، نفت و حوزه‌های مختلفی که به ویژه در هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان و در پارک‌های علم و فناوری کشور حاصل شده است، حتماً باید تبیین شود و البته از کارهای نمایشی نیز تا حد ممکن فاصله گرفته شود.

مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم، دریافت مشاوره‌های درست رسانه‌ای را برای مسئولان روابط عمومی پارک‌های علم و فناوری ضروری دانست و گفت: مشاوره با سردبیران و دبیران رسانه‌ها و متخصصان دانشگاهی حوزه روابط عمومی و ارتباطات به اثربخشی فعالیت ما کمک می‌کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص «اطلاع‌رسانی هنرمندانه» گفت: همه ما باید برای حل مشکلات حوزه روابط عمومی و تقویت اطلاع‌رسانی به سهم خود تلاش کنیم.

این مقام مسئول در رابطه با اختصاص بودجه مستقل برای توسعه فعالیت‌های روابط عمومی حوزه آموزش عالی قول مساعد داد و اظهار داشت: همچنین در خصوص ارتقا جایگاه سازمانی و تأمین نیروی متخصص برای این حوزه نیز تلاش‌هایی صورت گرفته است که ان‌شاءالله پس از حصول نتیجه اعلام خواهد شد.

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی پارک علم و فناوری وزارت علوم نشست روابط عمومی ها


( ۱ )

نظر شما :